Blog
Over content, marketing en online.
Eigenwijs als het kan, kritisch als het moet.
Online conversie: is je website actiegericht?
Online conversie: is je website actiegericht? Zo maak je van je bezoeker een klant Een websitebezoeker krijg je niet zomaar. Daar is tijd, geld, geduld en content voor nodig. En áls al die moeite dan eindelijk loont, dan wil je dat die bezoeker natuurlijk ook in actie...
Niemand leest je website
Niemand leest je website Niemand leest je website, sta je daar wel eens bij stil? Ja, mooi is dat met die webteksten … ik heb m’n beroep gemaakt van iets totaal onzinnigs. Of toch niet?Feit: Op internet lezen we niet, we "scannen" de tekst. En pas daarna lezen we...
Dé tip voor een goede kop
Dé tip voor een goede kop Je hebt vaak een goeie kop, Jack. Leuk!, begint ze het gesprek. Oh da's lief denk ik. “Dank je, jij ook hoor.” “Je titels bedoel ik.” Ik: “ah..uuh, ja.” “Je bent zeker fan van die dubbele punt in de titels he?” Ze noemt een...
Klik hier en meer slechte linkteksten
Klik hier. En meer slechte linkteksten. Lees meer … Dat is er ook zo één. Clickbait? Nee, hoor. Dit gaat over tekst voor hyperlinks. Je weet wel: je zit lekker te lezen en ineens zitten er blauw onderstreepte woorden of zinnen tussen. Je moet dan iets doen. Tenminste,...
Waarom je met sommige bedrijven geen klik hebt
Waarom je met sommige bedrijven geen klik hebt? Nou, je gaat naar de website, en daar gebeurt iets geks. En zoals dat tijdens je eerste secondes gaat op internet: je leest niet, maar je scrollt en klikt maar een beetje. Je bent in die eerste seconden op zoek naar “de...
Je tekst op dieet: 6 trucs voor een slanke tekst
Heb je wel eens dat je naar je eigen tekst kijkt en denkt: "Wow, dit is een flinke lap tekst. Kan dit niet korter?" Tuurlijk kan dat! Het inkorten van een tekst kan voelen als een chef-kok die zijn menu moet verkleinen. Je hebt geduld, lef en precisie nodig. Al die...
Cliché-checklist voor websites
Mocht je het nog niet weten: je kunt niet slapen en lezen tegelijk. Voor je nachtrust is dat maar goed ook. Voor de conversie van je website iets minder. Vreemd dat veel websites ons toch beide laten proberen: ze sussen ons in slaap, maar tegelijkertijd willen ze óók...
Cijfers in tekst: hoe slim en correct te gebruiken?
Was je -net als ik- nooit zo’n fan van cijfers, dan kun je natuurlijk beter iets met letters gaan doen. Zo gezegd, zo gedaan, maar ik voel me een beetje in de maling genomen. Want wat blijkt er bij het schrijven nou net één van de lastigste onderdelen te zijn? Het...
CAPS LOCK MAAKT ONS EEN WREED VOLK
Caps Lock: kleine toets, grote problemen. Door zijn slechte invloed laat hij ons zelfs kleuters door de wc spoelen en onze buren in de container gooien. Tijd voor een duik in duistere werkwijze.Wat is er aan de hand met CAPS LOCK? CAPS LOCK is sneaky.. Heel subtiel...
Lees dit blog niet
Lees dit blog niet Ik weet bijna zeker dat dit het meest gelezen blog op mijn website wordt. En dat allemaal door dat ene woordje: niet. Ons brein kan niet omgaan met het woordje "niet". We doen zelfs het tegenovergestelde!Ons brein kan er niet mee omgaan Iedereen...
Wat voegt een copywriter nu echt toe?
Wat voegt een copywriter nu echt toe? Vier onderschatte skills die het verschil maken Je weet zelf het meeste van je bedrijf en van je klanten. En misschien kun je ook best wel een lekker moppie schrijven. Of anders je collega wel. Die schrijft ook leuke stukkies....
Hoe speur je fouten in je tekst op?
Hoe speur je fouten in je tekst op? Blind zijn voor je eigen teksten: je brein neemt je in de maling. Blind zijn voor je eigen teksten. Wat is dat toch voor onhandig mysterie? Je leest het drie keer na, en toch spot iemand anders nog een zin die totaal niet loopt....
Bedrijfsblindheid: sluipmoordenaar van elke tekst
Bedrijfsblindheid: sluipmoordenaar van elke tekst Hoe Anneke Administratie en Voorleesvriend Victor de moord voorkomen Bedrijfsblindheid een zwaar onderschat gevaar bij het maken van content. Door je ervaring is het lastig in te schatten wat de klant wel of niet weet....
Een writer’s block bestaat niet
Een writer’s block bestaat niet (En toch is er een oplossing voor) Over harken, schaven en schrijven Iedereen die wel eens iets heeft moeten schrijven herkent het: deadlines en uitstelgedrag. Dan komt de fase dat je het schrijven lang genoeg voor je hebt...
3 copywriting tips voor je webshop
3 copywriting tips voor je webshop Klantgericht schrijven maakt het verschil Volgens het CBS (okt 2022) zijn er in Nederland ruim 82.000 webwinkels. Dit aantal groeit nog steeds, dus je moet er voor zorgen dat je goed opvalt in de massa.Hoe zorg je ervoor dat klanten...
Wil je ook een blog op je site?
Wanneer je geen tijd of zin hebt om zelf blogs te schrijven, dan help ik je graag. Jackpot Copywrite heeft een goedgevulde gereedschapskist waarmee je blogpagina weer gaat scoren.
Voor een éénmalig blog, een blogreeks, een compleet blogplan met blogs, óf voor een duwtje in de rug; voor alles is een oplossing.
Ik schrijf als ghostwriter, zodat je alle blogs gewoon onder je eigen naam kunt publiceren.
Goed idee: laat je bestaande blogs opfrissen
De blogs die je eerder met alle liefde hebt gemaakt, is waardevolle content. Ze hebben misschien zelfs seo-waarde opgebouwd. Weggooien is zonde! Wél is het belangrijk dat je dezelfde toon hebt in ál je content.
Ik check ze graag, gooi er de Jackpot-saus over en zorg dat ze weer mee kunnen. Dit is ook het moment om te kijken wat er bruikbaar is voor nieuwe content.Twee vliegen in één klap. Jackpot!
Copywriting
Freelance Copywriter
KvK: 88577198
BTW: NL004229372B77
Algemene Voorwaarden
Privacyverklaring