Jackpot Copy Tijd
Copy + koffie = conversie
Wat is Jackpot Copy Tijd?
Een tekstanalyse + adviesrapport + 1 uur online adviesgesprek
Jackpot Copy Tijd is tijd voor copy. Eehm.. koffie. Nou ja, allebei. Ik analyseer jouw tekst, maak er een adviesrapport van. Deze bespreken we via videobellen (Zoom, Skype, Teams etc).
Wil je je teksten verbeteren en direct impact maken op jouw lezers? Met een analyse op jouw tekst, gevolgd door online advies krijg je bruikbare tips die je direct kunt toepassen.
Hoe werkt het?
In vier stappen van copy en koffie naar content met je content.
1. Stuur je tekst
Mail mij je tekst of url en evt. vragen. (Max. 3 A4) Het mag elk type webtekst zijn: van blog tot homepage, sales- of landingspagina: jij mag het zeggen. Ik zal de afspraak bevestigen.
2. Adviesrapport
Ik ga aan de slag, analyseer je tekst of website en maak er een adviesrapport van. Hier zet ik in wat mij opvalt aan je website in relatie tot de tekst en hoe je er meer impact mee kan maken. Dit is geen uitgewerkte tekst, maar wél concrete input waar je direct wat aan hebt.
3. Copy Tijd!
We zetten allebei koffie. Jij bakt appeltaart en ik pak stroopwafels (heel veel). Tijd voor videobellen!
Ik leg m’n rapport uit en jij vuurt je resterende vragen op me af.
4. Oneindig geluk
Koffie op, taart op. Maar vol met energie en inspiratie om je tanden in álle copy van de wereld te zetten. We sluiten af met een intense (digitale) omhelzing. En ik neem m’n laatste stroopwafel.
Laagdrempelig
Direct toe te passen
Leerzaam
Het extra duwtje in de rug
Je bent vaak met tekst bezig, maar je mist nog “iets” om echt de juiste saus over je tekst te gooien.
Voor beginnende copywriters, bloggers, marketeers, contentspecialisten, marketeers of de creatieve collega “die altijd even een tekstje moet maken”.
Herken je jezelf in deze vragen?
- Ik wil zelf leren en zelf doen.
- Ik wil weten waar ik nog kan verbeteren.
- Ik heb het budget nu niet om te laten herschrijven.
- Ik wil eerst met één tekst kennismaken met het werk van Jackpot Copywrite.
Concrete tips + voorbeelden
Voordelig
Directe conversie upgrade
Wél goed, geld terug
Is je tekst al knettergoed en heb ik niet zoveel af te kraken op te merken? Dan geef ik je een high five. En je geld terug. (Dat je op dat moment nog niet hebt betaald) En zeg ik je ook wát er zo goed is aan je tekst, zodat je daarmee door kunt gaan. Maar dat kost dan dus niets. Je hebt de Jackpot dan al gewonnen.
Of check eerst de spelregels
Wat is Jackpot Copy Tijd niet?
Light Content Scan
Het is géén businesscoaching, branding/positioneringsadvies of technische website/content scan. De nadruk ligt op tekst.
MAAR: om tekst 100% in z’n kracht te zetten, moet het goed afstemmen op de rest van de content. Tekst=psychologie.
Ik geef dus wel mijn mening over de opbouw, structuur en gebruiksvriendelijkheid van de site. Een light content scan dus. Maar verwacht dus niet dat ik inhoudelijk diep inzoom over de techniek achter je site m.b.t. snelheid of design. Daar zijn andere specialisten voor.
Je krijgt concrete voorzetten en tips. Ik herschrijf niet je hele tekst, maar soms herschrijf ik tóch wat alinea’s om iets te verduidelijken. Deze mag je natuurlijk één-op-één overnemen.
Voor wie niet?
Voor doorgewinterde copywriters die al een paar jaar elke dag schrijven. Kom op, daar heb je mij toch niet voor nodig?
Trouwens, ik leg de nadruk van mijn analyse op de basics van copywriting. En een logische opbouw van de website. Als de basis goed is, dan ga je steeds makkelijker schrijven. Die fase ben jij al voorbij.
Die ervaren copywriters mogen me gewoon bellen voor een echt bakkie koffie. Gaan we lullen over tekst. En over slechte woordgrappen die we nooit mogen gebruiken. Jij regelt de stroopwafels.
Kost dat?
Bijna gratis
Hou je vast. Bril op. Petje af.
Voor maar € 249 krijg je alle voorzetten om levenslang met je tekst te shinen. En hey, die input pas jij natuurlijk direct toe op de rest van je copy. Daar hoef je dus geen peperdure cursus voor aan te schaffen.
Wil je wél wat compleet herschreven hebben? We kennen elkaar al, dus een uitgebreide briefing is niet nodig. Voor € 99 per tekst heb je dat ook gefixt.
Géén trucjes, geen kleine lettertjes, geen tijdelijke actie: een blijvertje en voor iedereen te boeken.
Dit krijg je
Voordelig & laagdrempelig
Haal alles uit je tekst en je skills
Praktische tips: direct zelf aan de slag
Goede koffie, no-nonsense meeting en lach-garantie
Kritische blik met feedback die je van vrienden niet krijgt
Check de “wél-goed-geld-terug-garantie”
Wat zijn de spelregels?
Planning
Je kunt uiteraard een voorkeursdatum aangeven voor de online-meeting. Omdat ik je teksten ga analyseren en een adviesrapport maak, heb ik wat tijd nodig. Ik ben ook afhankelijk van mijn agenda en de lopende opdrachten. Ik streef ernaar om binnen 7 werkdagen na de ontvangst van jouw tekst de online meeting te laten plaatsvinden. De datum is definitief als ik deze heb bevestigd.
Annuleren
Komt er iets dringends tussen waardoor de online meeting niet door kan gaan? Dan plannen we een nieuwe datum. Toch geen behoefte meer aan een online meeting? Hou er rekening mee dat ik tijd heb gestoken in de analyse + het adviesrapport. Je krijgt dan wel het adviesrapport en betaalt 65% van de totaalprijs. Ben ik nog nergens aan begonnen, dat laat ik je dat weten en betaal je niets.
Tarief
Het analyseren van jouw tekst (max. 3 A4), het adviesrapport en 1 uur online bespreken is € 249 excl. btw. Wil je dat ik iets voor je schrijf n.a.v. de besproken copy? Omdat we elkaar al kennen kan dat voor € 99 (ex. btw) voor max. 1 A4 aan tekst.
Hoeveel tekst bespreken we?
Je kunt max. 3 A4 insturen. Gaat het om tekst die al online staat? Schat dan in hoeveel daarvan op 3 A4-tjes zouden passen. Hoeveel we kunnen bespreken verschilt natuurlijk per sterk tekst.
Dus wat je eigenlijk doet: je stuurt me niet één, maar een paar teksten en geeft aan wat de belangrijkste zijn. Tijdens mijn voorbereiding en het maken van mijn adviesrapport zie ik snel genoeg of alle tijd aan één tekst ging, of dat ik nog tijd overhield om aan de volgende te beginnen. Hetzelfde geldt voor je webpagina: geef me je website door en de belangrijkste pagina(s) die je wilt bespreken. Grote kans dat die pagina én nog anderen in het adviesrapport en de Copy Tijd voorbijkomen.
Wanneer betaal ik?
Je betaalt achteraf, dus na onze online meeting. Hiervoor krijg je gewoon een factuur.
Wat is "wél-goed-geld-terug"?
Misschien heb je je content al best wel goed op orde. Dan bekijk ik je tekst of webpagina en dan blijkt dat ik er niet zo veel op aan te merken heb. Hoewel dat ook waardevol is om te weten, is Copy Tijd gewoon niet de juiste dienst voor je. Eerlijk is eerlijk; dan ga ik niet zitten zoeken naar kleine puntjes om er een uurtje mee vol te praten. Geen probleem en geen factuur.
Wat heb ik eraan?
Verreweg de meeste waarde zit hem natuurlijk in de kennis die je opdoet: we bespreken namelijk jouw eigen werkwijze en evt. valkuilen. Het gaat dus niet alleen om de teksten die we bespreken, maar dat jij met deze kennis ál jouw content kunt aanpassen naar goed converterende copy! Zoek eens op wat het kost om een copywrite training, SEO-training en training over online conversie te volgen. Dan ben je snel 20x meer kwijt.
Zelf schrijven is natuurlijk veel leuker. En voordeliger dan uitbesteden.
Waar let je op?
- het beantwoorden van jouw vragen
- conversie: doet de tekst wat het moet doen?
- boodschap & tone-of-voice: is het duidelijk wat je zegt en in lijn met hoe jij je klant aanspreekt?
- gebruiksvriendelijkheid & structuur: draagt elk item op de pagina bij aan het doel? We halen alle ruis weg.
- overtuiging: gebruik van de juiste beïnvloedings- en overtuigingstechnieken
- natuurlijk: spelling, grammatica etc.
Voorbeeld van feedback #1
NIET: Je hebt geen duidelijke Call to action op deze pagina.
WEL: In de eerste alinea’s geef je de klant duidelijk antwoorden op vragen. Want: hiervoor is hij naar je website gekomen. Deze plek op de pagina/dit moment móet je gebruiken om de lezer in actie te laten komen. Ik heb er nog twee belangrijke vragen ter suggestie bij gezet. Het plaatje erboven zorgt voor teveel afleiding en voegt niets toe. Deze kun je beter weglaten zodat de tekst weer wat naar boven komt. Dit levert bovendien wat “scroll-winst” op voor de lezer.
Verplaats je button onder de derde alinea. Dit is de ideale plek. Een betere tekst is: aanmelden. Deze zegt duidelijker wat de lezer nu gaat doen. Deze button maak je dezelfde groene kleur als de andere buttons op je site. Deze kleur heeft een goed opvallend contrast.
Voorbeeld van feedback #2
NIET: Je schrijft te veel over jezelf. Hier heeft de klant niets aan.
WEL: Onder de video leg je uit wat de dienst doet en hoe jullie het hebben gemaakt. Dit kun je schrappen om twee redenen:
1. De klant wil liever zien wat het hém oplevert.
2. De video legt al het al uit, dus je hoeft het niet te herhalen.
In plaats daarvan kun je drie voordelen in bulletpoints noemen. 365 dagen toegang tot alle XXXX. Alle XXX gratis terug te kijken.
Het helpt ook enorm als je de video voorzien van ondertitels.
Ik bel liever: 0611430894
Copywriting
Jack Lauwers
Freelance Copywriter
KvK: 88577198
BTW: NL004229372B77
Algemene Voorwaarden
Privacyverklaring