SEO webteksten maken
Van kijkers maken we kopers. Jackpot!
Waarom is tekst zo belangrijk?
Het belang van tekst wordt vaak onderschat. Zonde! Tekst is TWEE keer bepalender voor je succes dan design.
Alles verandert continue: de markt, je bedrijf en de manier waarop je klanten denken. Hoe maak je duidelijk dat jij de juiste match bent voor jouw klant? Precies: tekst is de stem van je website.
Hoe helpt tekst mij aan meer klanten?
Bedrijven hebben veel geld over voor een website. Maar vaak wordt de site dan “gevuld” met tekst.
Tekst waarmee ze alleen maar over zichzelf schrijven. Over ons bedrijf, ons product of onze dienst. Wij zijn de beste in dit, wij hebben de snelste dat..
Maar websitebezoekers zijn helemaal niet geïnteresseerd in jouw bedrijf, product, dienst of service. Ze komen niet voor jou, maar voor zichzelf.
Niemand gaat voor de lol naar een bedrijfswebsite. Wél hiervoor:
- Een websitebezoeker is op jouw website terecht gekomen omdat hij iets zoekt.
- Elke websitebezoeker zoekt antwoorden op een probleem of vraag.
- De site die deze vragen het beste kan beantwoorden, wordt door Google aan de bezoeker voorgeschoteld.
Hoe krijg je meer conversie? => Geef de lezer antwoord op zijn vragen.
En dat is één van de vertaalslagen die ik in mijn teksten maak.
Websites moeten niet informeren, maar converteren.
Wat is het verschil tussen tekst en webtekst?
Een webtekst (of websitetekst) is een tekst die speciaal voor een website is gemaakt. Op een scherm lezen we 25% trager en schieten onze ogen alle kanten op. Daar moet je dus iets mee doen, anders staat je tekst (en je website) stof te happen.
Elk type media lees je op een andere manier, en met een andere intentie. Een tekst op een website lees je dus totaal anders dan een folder.
Om ervoor te zorgen dat je teksten ook echt worden gelezen, vereist het schrijven van elk type media een andere trukendoos.
Bij een website komt daar nog eens bij dat je concurrentie hebt van miljarden andere pagina’s die direct voor je klant toegankelijk zijn. Hoe kom je dan tóch onder de aandacht van jouw doelgroep?
Dit doe je door het ontwerpen van het gewenste gedrag van je bezoeker.
- Wat is het doel van mijn site?
- Wat wil ik dat de lezer (nu) doet?
Webtekst is pure psychologie: 95% van onze beslissingen nemen we onbewust.
De lezer weet namelijk al wat hij wil; je hoeft hem alleen maar op de juiste plek de juiste bevestigingen te geven.
Psychologisch beïnvloeden is de lezer nóg enthousiaster maken dan hij al was. Het is het verschil tussen misleiden en verleiden.
Ik vertel je graag meer over hoe je psychologische beïnvloeding kunt toepassen op je hele website. Boek direct je content scan via “Jackpot Copy Tijd“
Hoe lezen we een websitetekst?
Feit: Op internet lezen we geen tekst, we scannen de tekst. En daarna lezen we korte stukjes waar onze ogen naartoe worden gelokt.
Feit: Online lezen we 25% trager dan op papier en we onthouden weinig.
Feit: We brengen 80% van de tijd door op de bovenste helft van de pagina.
En daarvan lezen we meestal maar tot 75% van de paginalengte.
En dáárvan gaat ruim de helft van onze aandacht alleen uit naar de linkerkant van de pagina.
Feit: We blijven maar 10 tot 20 seconden op een pagina. Je hebt dus maar 10 seconden de tijd om je de bezoeker over te halen om verder te lezen. Anders is hij weg.
Op internet “scannen” onze ogen in een F-patroon.
Feit: We lezen gemiddeld maar 28% van de tekst op een internetpagina.
Feit: Er zijn maar weinig bezoekers die op jouw website komen om te lezen wat je allemaal kan of te verkopen hebt. Ondanks ál je mooie producten of diensten. Sorry.
Op internet komt je bezoeker altijd met een doel naar je site. Hij zoekt een antwoord, wil iets specifieks lezen, kopen of vergelijken.
Nu je weet hoe klein de kansen zijn om de aandacht van je lezer te krijgen, weet je ook waarom je een goede online copywriter je nodig hebt.
Ik sta te springen om je er meer over te vertellen! Stuur me gewoon een berichtje .
Samen maken we winnende webteksten. Jackpot!
Of lees meer over m’n werkwijze
Wat is een SEO tekst?
SEO = Search Engine Optimization
(Zoekmachineoptimalisatie)
Je maakt het Google makkelijker om jouw website te vinden door je website goed in te richten.
Dat kan op vele punten: techniek, snelheid, kwaliteit, leesbaarheid, structuur, veiligheid, navigatie en nog véél meer.
Eigenlijk álles wat zorgt voor een optimale ervaring bij bezoek aan je website.
De website die daarbij het beste informatie, content en uitleg geeft over de zoekopdracht, maakt de meeste kans om hoog in de resultaten te komen.
De taak van Google is namelijk: de bezoeker het allerbeste antwoord te geven op zijn zoekopdracht.
Waarom is SEO belangrijk?
- Google is je homepage: surfen begint bij Google
- SEO = gratis websiteverkeer
- Goede SEO = meer (kwalitatieve) bezoekers = meer conversie
Wat doet Jackpot Copywrite met SEO?
- Structuur, opbouw en kwaliteit van de teksten zijn standaard SEO-proof.
- Zoekwoordenonderzoek op aanvraag.
- Advies over andere site-onderdelen naast tekst
Of lees meer over SEO in de FAQ
Copywriting
Jack Lauwers
Freelance Copywriter
KvK: 88577198
BTW: NL004229372B77
Algemene Voorwaarden
Privacyverklaring