Redigeren of herschrijven

“Jouw woorden, 2.0”

Tekst herschrijven: jouw woorden 2.0

Je website bestaat uit vele onderdelen, zoals foto, video, tekst, techniek etc. Tekst zorgt voor 28% van je online succes. Je kunt er dus maar beter voor zorgen dat dit in orde is.

Veel content wordt na de lancering niet meer kritisch bekeken. Gemiste kans, want hier laat je omzet liggen.
Laat je tekst opfrissen en laat de woorden het werk voor je doen!

Wanneer heb je een copywriter nodig?

Een copywriter helpt je bij:

  • de juiste toon en sfeer
  • een pakkende intro
  • begrijpelijk maken voor de doelgroep
  • een sterke call to action
  • SEO-optimalisatie: betere vindbaarheid in Google
  • een scherpe blik op de structuur, opbouw, stijl, inhoud en zinsopbouw
  • spelling, grammatica, leestekens en typefouten
  • optimaal leesbaar en “scanbaar” maken

Hoe we dit aanpakken lees je in mijn werkwijze.

The sign you've been looking for

Een kritische blik op vorm en inhoud

Jackpot Copywrite kijkt verder dan alleen spelling en grammatica. Soms gaan we terug naar de basis om tot een kloppend verhaal te komen. Om je een idee te geven hoe ik dat aanpak, zie je hieronder een paar vragen die tijdens het redigeren van teksten door m’n hersenpan schieten: 

  • Wat staat er eigenlijk en is dat ook wat er wordt bedoeld?
  • Hoe “scant” de tekst? Weet je waar het over gaat zonder de tekst helemaal te lezen?
  • Sluit het kennis(niveau) van de lezer aan op de tekst? (“Bedrijfsblindheid”, zie onderste kader)
  • Hoe is de structuur? Zijn er tussenkopjes en korte paragrafen? Wisselen zinslengtes elkaar af?

Teksten herschrijven: geef je site een boost en een frisse look

Content is gevoelig voor veroudering. Blaas er weer nieuw leven in!

Als copywriter/tekstschrijver blaas ik een frisse wind door je content. Ik breng je boodschap aantrekkelijk op je doelgroep over. Zo trek je de juiste klanten aan.

Dit zijn redenen om je teksten te herschrijven:

  • Het updaten van verouderde informatie
  • Het optimaliseren van je teksten voor SEO
  • Het aanscherpen van je tone of voice
  • Verbetering van leesbaarheid en begrijpelijkheid

Samen gieten we er de juiste saus over. Jouw kennis en mijn enthousiasme leveren winnende woorden op.

Bedrijfsblindheid

Een grote valkuil bij het schrijven van je eigen teksten is bedrijfsblindheid. Het is iets wat er ongemerkt insluipt. Zelfs de meest ervaren collega’s zullen het niet zien. Of júist zij zullen het niet zien.

Jullie dienstverlening leg je dagelijks wel tien keer uit. Hierdoor heb je de neiging om:

  • Veel jargon te gebruiken
  • Veel over jezelf te schrijven en niet over de voordelen voor de klant
  • Te technisch of juist te algemeen te schrijven

Zulke teksten zeggen dan eigenlijk niets. Alles wat jullie zo uniek maakt, is voor jullie zó vanzelfsprekend dat het niet in de tekst staat. Dat elke afdeling over zijn eigen expertises schrijft, helpt daar ook niet echt bij. De tekst dan maar door die tekstliefhebber van de marketing laten schrijven ook niet.

Wat wél helpt? Een paar verse, neutrale, maar kritische ogen van buitenaf. Jackpot!

Contact 

Jack Lauwers
Freelance Copywriter
KvK: 88577198
BTW: NL004229372B77
Algemene Voorwaarden

Privacyverklaring

Logo tekstnet met regels
Jack Lauwers successfully completed the All-around SEO course!