Werkwijze

Dit kun je van mij verwachten

“Schrijf effe een tekstje”

Jack, wil je voor morgen effe een tekstje schrijven over… Helaas. Copywriters zijn geen tovenaars. (Maar ’t scheelt niet veel.) Er gaat heel wat voorbereiding aan vooraf om jouw product zó neer te zetten dat je doelgroep meteen de bestelknop aanklikt.

Gelukkig doen we dit samen. Van begin tot eind hebben we elkaar hard nodig. De kwaliteit van copy is afhankelijk van de briefing. En van heldere doelen. Zo hebben we vanaf de start de neuzen dezelfde kant op en is de oplevering een feest.

Contact

Ons eerste contact is een kennismaking en een briefing. Ik ben ik erg benieuwd naar jouw verhaal:

  • Waar staat je bedrijf voor en waar is het goed en minder goed in?
  • Wat is je doelgroep en hoe spreek je hen aan?
  • Wat wil je bereiken?

Hoe duidelijker en concreter jouw verhaal én je doelen, hoe beter ik daarop kan inspelen. Deze kennismaking is vrijblijvend en gratis.

Voorstel

Binnen enkele dagen krijg je een offerte waarin we onze afspraken vastleggen. Hierin staat verder:

  • De beschrijving van de opdracht,
  • De planning: de datum van evt. interviews, oplevering van conceptversies, feedbackrondes en eindversies,
  • De investering. Omdat ik werk met een projectprijs is vooraf 100% duidelijk wat de totale investering is. Zo heb je geen verassing achteraf zoals bij een uurprijs waarbij je het aantal uren aan het einde krijgt gepresenteerd.

Aan de slag!

Als we het eens zijn over de gemaakte afspraken en je bent akkoord met het voorstel, dan gaan we aan de slag. Om je een idee te geven besteed ik m’n tijd ongeveer zo:

  • 30%  Voorbereiding: onderzoek: naar het onderwerp, de markt en concurrentie. Websites uitspitten en soms mensen interviewen. En zoekwoordenonderzoek (SEO).
  • 40% Schrijven. Het heilige moment: hier moet de briefing, de voorbereiding en creativiteit samensmelten. Alles wat in mij opkomt, ‘hark’ ik bij elkaar voordat ik de volgende fase in ga:
  • 30% Schuren, slijpen en schaven. Spelling, opmaak, zinslengte, intro’s, titels, SEO komen tot één product: leesbaarheid.

Oplevering

Je krijgt de eerste conceptversie en we doen telefonisch een feedbackronde. Afhankelijk van de grootte van de opdracht kunnen we met tussentijdse opleveringen werken. Zo hebben we meerdere momenten waarop we checken of we nog op dezelfde lijn zitten.

Hierna ga ik weer aan de slag met het verder finetunen van de tekst. Deze feedbackronde is bij het tarief inbegrepen.

Mogelijk komt er een tweede feedbackronde, gevolgd door de oplevering. Jackpot!

Contact 

Jack Lauwers
Freelance Copywriter
KvK: 88577198
BTW: NL004229372B77
Algemene Voorwaarden

Privacyverklaring

Jack Lauwers successfully completed the All-around SEO course!
Logo tekstnet met regels